Har din organisation en ambition om at gøre partnerskaber til god forretning, der skaber bæredygtig forandring? Så er du havnet det helt rigtige sted! Som formålsdrevet rådgivningshus med speciale i partnerskaber udkommer vi løbende med gode råd til, hvordan offentlige og private organisationer skaber bæredygtige resultater med partnerskaber som metodisk løftestang.
God læselyst!
Partnerskaber holder af at blive prioriteret i hverdagen. Hvis ikke udvalgte medarbejderes arbejdsdag går ud på at arbejde med de partnerskaber, som din organisation har indgået, er det meget lidt sandsynligt, at partnerskaberne er vigtige og består.
Så hvordan sørger for du, at dine partnerskaber bliver prioriteret og skaber værdi i hverdagen? Her er tre ting særligt vigtige.
Alle organisationer har en drøm, som de langsomt indfrier gennem opnåelse af delmål på vejen. Delmålene er defineret i strategier og KPI’er, som agerer ledestjerner for hverdagens handlinger. Hvis partnerskaber skal være en reel del af løsningen på, hvordan man som organisation når sin drøm, bliver partnerskaberne derfor nødt til at være koblet direkte til organisationens strategi og KPI’er. Sørg altså for, at alle partnerskaberne bidrager direkte til opnåelse af ét eller flere forretningsmål, og mål dem på det løbende.
Partnerskaber lykkes ikke af sig selv. De kræver investering af ressourcer, som kan være enten materielle, immaterielle, økonomiske eller menneskelige. Hvis man vil lykkes med sine partnerskaber i hverdagen, må man sørge for at allokere de rette ressourcer til dem, hvilket især handler om at sørge for, at de rette medarbejdere prioriterer dem i løbet af deres arbejdsdag.
Den gode medarbejder passer sit arbejde og fokuserer på at løse sine kerneopgaver. Vil du have dine medarbejdere eller kollegaer til at prioritere indgåede partnerskaber, bliver der altså nødt til at være en direkte kobling mellem arbejdet med partnerskaberne og medarbejderens bunke af opgaver. Kun sådan bliver arbejdet med partnerskaberne måden at udføre bunken af opgaver på, i stedet for at blive noget, der ligger ved siden af til en dag, hvor der måske bliver bedre tid.
ALLE partnerskaber skal kobles til forretningsmål, ALLE partnerskaber skal kobles til organisatoriske ressourcer, og ALLE partnerskaber skal kobles til konkrete personers kerneopgaver. Så enkelt kan de siges. Gør du dét, bliver dine partnerskaber vigtige i din organisations hverdag, og bliver derigennem måden, I vinder i det lange løb.
Jesper er klar til en snak om, hvordan I skaber bæredygtige resultater med partnerskaber som metodisk løftestang.
Jesper Mørk Hovgaard
Adm. direktør i Partnerskabshuset Krydsfelt
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |